Jurij Krpan: Produkcijski cikel umetniškega projekta od ideje do idiolekta
13.05.2025
Akademija za likovno umetnost in oblikovanje (UL ALUO) v sklopu Interdisciplinarnega doktorskega študijskega programa Umetnost organizira javno predavanje priznanega kuratorja, producenta in umetniškega vodje Jurija Krpana. Odvilo se bo v četrtek, 15. maja 2025, ob 18.30, na UL ALUO, Erjavčeva 23, v Veliki predavalnici.
Nastajanje umetniškega dela, pri katerem z umetnicami/kom sodelujejo tudi drugi strokovnjaki, zahteva poleg umetniške vizije veliko načrtovanja in usklajevanja v celotnem produkcijskem ciklu. Kako zastaviti umetniški projekt, ki bo v skladu s pričakovanji umetnice/ka, sodelavk/cev in producentske inštitucije in kako načrtovati svojo karierno perspektivo skozi še tako efemeren projekt, bo govora v predavanju o produkcijski etiki Galerije Kapelica, ki že 30 let deluje znotraj Zavoda Kersnikova.
Galerija Kapelica je bila ustanovljena 1995 in je v različnih obdobjih sodelovala z vsemi vidnejšimi umetniki, ki delujejo ali so delovali na področju intermedijske umetnosti v mednarodnem in slovenskem prostoru. Produkcije nastale pod okriljem producentske ekipe Kapelice so prejele številne strokovne nagrade.
Vstop prost, vljudno vabljene_i!
Jurij Krpan je diplomiral na Fakulteti za arhitekturo (UL FA) v Ljubljani. Od leta 1995 je umetniški direktor Galerije Kapelica. Kot kurator in selektor je sodeloval na številnih domačih in mednarodnih festivalih. Leta 2003 je bil organizator in umetniški vodja slovenskega paviljona na 50. beneškem bienalu ter med leti 2005 in 2009 projekta Cosinus BRX v zgradbi Evropske komisije v Bruslju. Leta 2006 je bil kurator U3 – peti Trienale sodobne slovenske umetnosti v Moderni Galeriji, leta 2009 pa največje intermedijske razstave v Sloveniji Arzenal Depo 2K9. Leta 2008 je bil kurator Galerije Kapelica na Ars Electronica v Linzu. Na tem festivalu je bil v letih 2010 in ’13, ’15, ’16 in ’17 v žiriji za področje hibridne umetnosti. Leta 2014 je bil so-kurator slovenskega paviljona na arhitekturnem bienalu v Benetkah.
Foto: Hana Jošić